Redang Island

HELLUU! Nå er jeg hjemme igjen etter å ha vært på reis i 18 dager, litt trist, savner det allerede. Jeg hadde ikke noe bra internett forbindelse på den siste øya, Redang, som gjorde at det ikke ble noe bloggoppdatering. Uansett, turen gikk med fly fra Borneo tilbake til Kuala Lumpur, og deretter til Terengganu. Fra Terengganu ble vi sendt med en liten speedbåt til Redang Island. Guu for en båttur, 1 time med kofferter mellom beina, ingen redningsvest og overfull båt i 150 km/t. Det var mildt sagt en opplevelse! På øya har jeg kort fortalt, bodd med aper, dykket med haier og hele havets tropiske fisker, møtt på slanger og en rekke andre dyr, blitt SPIST OPP av mygg og sandflies, bokstavelig talt! Jeg måtte til legen hvor jeg fikk to forskjellige medisiner som skulle tas morgen og kveld, samt en krem som skulle på smøres et og et stikk to ganger daglig (og det var jo super lett, når jeg hadde over 200 stikk på en fot :P). Etter 6 minnerike dager på Redang Island dro vi tilbake til Kuala Lumpur for to dager med shopping, før turen gikk hjem til Norge igjen.

Kunne bli kjørt i disse hvor vi ville og når vi ville 24 timer i døgnet!!

Velkomst drink (smakte spessielt).

DEL2 kommer, stay turned!

antrekk 200714

Malaysisk tid - 01:30

Topp fra Malaysia  //  Veske og Smykke fra Forever21  //  Shorts fra BikBok  //  Sko fra Vinicci

innblikk

Malaysisk tid - 00:35

I dag dro vi inn mot byn for å dra på et marked. Dette markedet er noe av det verste jeg har sitt! Føltes ut som vi var kommet til et slum område, lufta var tykk og fuktig samtidig som det luktet grusomt vondt uansett hvor vi gikk. Det positive med denne turen var jo at vi fikk oppleve noe nytt, samt gå en runde på kjøpesenteret som lå i nærheten. I morgen blir det god hotell frokost med omelet og ferskt brød, namm. Vi ses!

Er det virkelig noen som betaler for dette?!

Borneo - fremme

Malaysisk tid - 23:50

En forfriskende kokosnøtt drink?

Etter en tre timers flytur fra Kuala Lumpur var vi fremme på Borneo, Kota Kinabalu. Må bare få sagt at dette stedet er nydelig, jeg er virkelig overasket etter som det så ut som vi var kommet til et slumområde. Håper bildene jeg knipset viser litt av dette fantastiske stedet! Har også knipset noen bilder fra hotellrommet som jeg kansje kan vise i et senere innlegg. Nå skal jeg hoppe til sengs, skal nemmelig tidelig opp for litt thai chin (ja, hva er dette?). Godnatt til mei og god kveld til dere!

siste dag i Kuala Lumpur

Malaysisk tid - 01:10

I dag var siste dagen vår i denne fantastiske byen. I morgen reiser vi nemlig til Borneo til en plass som heter Kota Kinabalu. Gleder meg så mye til å få oppleve de hvite strendene, samt den tropiske naturen. Skal prøve å oppdatere dere derfra dersom jeg får tilgang til internett. Dagen i dag gikk foresten til shopping (blir aldri lei), og utforsking av den malaysiske maten som er meget spesiell. Døgnrytmen begynner å komme seg litt etter litt, er fortsatt ganske trøtt om dagen og ikke så trøtt om natta.. Angående det, alle her sover etter som vi drar til flyplassen kl 8, så jeg får nesten legge meg jeg også.

Helt sykt, denne parken var inne på et 10- etasjes kjøpesenter! Var ikke akkurat et kjøpesenter med merke butikker, men var kjekt å se alikevell, det var jo DIGERT!

Jetlag

Malaysisk tid - 01:20

Nå er det lenge siden jeg har oppdatert og jeg beklager det, men jeg har bare rett og slett ikke hatt tid. Uansett, de to siste ukene har gått utrolig fort og i 18 tiden i kveld ankom vi Malaysia. Vi startet reisen med en flytur til Oslo, deretter videre med et fly til Istanbull og så til Malaysia. Etter som flyet vårt til Istanbull ble litt forsinket klusset det seg litt med bagasjen, som førte til at bagasjen ble igjen i Istanbull. Alle ni reisende står derfor uten koffert, som vil si uten toalettsaker, klær og sko. Vi er låvet bagasjen til i morgen, men i midlertidig var vi på en rask shoppingtur for å handle inn det nødvendige før de stengte. For øyeblikket er vi i Kuala Lumpur, boende på et fantastisk flott hotell med utsikt til twintowers og gå avstand til de største og beste shopping sentrene. Klokka her nede er foresten seks timer forann dere, som gjør at jeg har skikkelig vanskelig for å sove akkurat nå, menmen godnatt!

Her kan du skrive litt informasjon om deg selv og bloggen din.